Wat zeggen klanten over MRC innovatief klimaatbeheer…

07 april 2023 Evert de Vries

In gesprek met Kees Jan Verhage, eigenaar & techneut, van Picomel. Een productiebedrijf in babyvoeding & -poeder. Waarom heeft Picomel gekozen voor MRC? Wat vinden ze zo kenmerkend aan de samenwerking en wat zijn hun ervaringen tot nu toe?

Hoe lang werken jullie al met MRC?
Onze samenwerking stamt al uit 2015, toen werkten we nog met een tussenpartij samen. Maar in 2021 mocht MRC de klimaatinstallatie leveren voor onze nieuwbouw. Toen hebben we echt samengewerkt.

Wat was de reden dat jullie opnieuw hebben gekozen voor MRC?
Dat was een beetje ingegeven omdat we al systemen van hun hadden, dus het standaardiseren kon verder gaan. Aan de andere kant, ze hadden destijds goed werk geleverd dus dat ging samen. En ik kan niet anders zeggen; dat is goed uitgepakt!

Hoe kijken jullie terug op deze samenwerking?
Wat ik persoonlijk prettig vind is dat zij net als ik ook techneuten zijn. We spreken dezelfde taal. Bij MRC is het niet de prijs die bovenaan hun lijstje staat, maar gaat het om hun advies. Ze denken heel erg met je mee, hoe je met elkaar tot de beste oplossing komt. Ze blijven ook kritisch naar zichzelf als ze een oplossing aandragen en kijken altijd of het nog beter kan. Dat is echt kenmerkend voor MRC. Ze denken met je mee! In ons geval hebben we het beste uit onze samenwerking gehaald. We bleven elkaar prikkelen om te kijken of het beter kon. En dat was leuk!

Zou je MRC bij andere bedrijven/personen aanbevelen?
Ja! Ze kunnen de wensen en ‘eisen’ van de klant goed vertalen in technische oplossingen, ook als je er geen verstand van hebt. Alleen zijn we in ons geval een stapje verder gegaan. Ik probeer toch altijd met innovatie bezig te zijn en bij alles wat ik hoor kritische vragen te stellen. Zo zijn we uiteindelijk, samen, op iets anders én op iets beters, gekomen.

Wat wil je MRC nog meegeven?
Als ik in zijn algemeenheid kijk en ik maak een vergelijking met andere technische bedrijven, dan vallen mij een paar dingen op. De communicatie is goed, het is helder en de prijzen zijn marktconform. Natuurlijk gaat er altijd wel iets mis, zeker als je software schrijft, maar dat wordt goed opgelost. Het enige wat ik kan bedenken is dat als ik in mijn technische nerd rol ga ‘nerden’, MRC mee gaat ‘nerden’. Dit kan soms ook een valkuil zijn. Het is belangrijk om dan alert te blijven, dat er niet teveel tijd verloren gaat met het zoeken naar de ultieme oplossing.

Stel je hebt een keer te maken met een  minder technische klant dan kan de technische materie ook overweldigend zijn. Dus mijn advies: probeer in zo’n geval de taal van je klant te spreken.

Mijn laatste tip, kijk of het nóg duurzamer kan!
We leven in een tijdperk waar we duurzaam met energie omgaan. Het gebouwbeheerssysteem gaat veel over energie, stroom- en gaskosten. Ik denk dat je bij elk project, zonder de wensen van de klant uit het oog te verliezen, kunt kijken of het nóg duurzamer kan. Ook al vraagt de klant daar niet om, toch bekijken hoe het nog slimmer kan. Ik denk dat dit een extra waardevolle aanvulling kan zijn op de diensten van MRC.