MRC innovatief klimaatbeheer verkoopt haar aandelen aan Nordomatic
Juli, Wezep Na 25 jaar verkoopt, Evert de Vries, eigenaar van MRC innovatief klimaatbeheer, zijn bedrijf aan Nordomatic. Een toonaangevend leverancier van automatiserings- en Building Management systemen. Voor Nordomatic is dit een belangrijke mijlpaal in hun groeistrategie. Voor Evert en zijn team een logische stap voor de bedrijfscontinuïteit.
“Na al die jaren werd het tijd dat ik serieuzer ging nadenken over de toekomst van MRC”, aldus Evert. “Een opvolger had ik niet, dus dan komt het moment een keer dat je je aandelen moet verkopen zodat de continuïteit gewaarborgd blijft, niet alleen voor jezelf maar vooral voor het personeel! Na diverse gesprekken met geïnteresseerden die op je pad komen, zat ik ineens aan tafel met Lyon van Hest van Nordomatic/Y-con, gevestigd in Tilburg. Er was direct een klik, er volgden verschillende gesprekken en bezoeken en uiteindelijk hebben we de knoop doorgehakt en gezegd: we gaan ervoor samen! Ik werd in dit uitvoerige overname traject goed bijgestaan door adviseur Leendert Stam van Stratfield en Mark Volkerink Firm & Finance Advocaten. Uiteindelijk hebben we deze week de definitieve handtekening gezet en is Nordomatic vanaf heden 100% aandeelhouder van onze werkmaatschappij MRC innovatief klimaatbeheer b.v. Samen met Nordomatic én ons eigen team, mag ik blijven werken aan mooie, uitdagende projecten. We kijken er naar uit.”
Lyon van Hest, Country Director Benelux Nordomatic vult aan: “MRC innovatief klimaatbeheer b.v. legt, als een onafhankelijke systeemleverancier, sterk de nadruk op het handhaven van hoge kwaliteitsnormen. Ik ben erg blij met deze samenwerking en de mogelijkheden die het Nordomatic biedt. De overname van MRC innovatief klimaatbeheer b.v. stelt ons in staat om onze expertise, systemen en portfolio te versterken. Deze overname sluit perfect aan bij Nordomatic’s groeidoelstellingen in de Benelux en maakt ons samen sterker. We zullen innovatie stimuleren en op lange termijn duurzame waarde bieden aan onze klanten en onze positie als marktleider verstevigen.”